Cliëntenraad

Wat doet de cliëntenraad precies?
In de video leggen Wilma en Shyamal uit wat de cliëntenraad doet.
Uitleg over TIM
Online in contact komen met de cliëntenraad
Wat vind je op TIM?
De cliëntenraad schrijft op TIM over onderwerpen die actueel zijn. Zo blijf je geïnformeerd en betrokken. Via TIM kan je ook reageren op onderwerpen. Sommige berichten voorzien we van een poll. Je kan dan stemmen. Dat is een makkelijke manier om meningen te verzamelen.
Op TIM vind je ook het smoelenboek. In het smoelenboek staan de raadsleden van de cliëntenraden. Zo weet je wie er in jouw lokale raad zitten. Tapster is van cliënten, voor cliënten!
Is TIM veilig?
TIM is veilig en eenvoudig. Aanmelden kan alleen als je zorgt ontvangt vanuit Reinier van Arkel. Je privacy vinden we erg belangrijk. Wij gaan zorgvuldig met je gegevens om.
Wat heb je nodig voor TIM?
Je kan deelnemen aan TIM met een computer, tablet of smartphone. TIM is alleen voor cliënten van Reinier van Arkel. Je hebt een uitnodiging ontvangen om je aan te melden. Als deze niet werkt kun je contact opnemen met de cliëntenraad via e-mail.
Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ)
Voor welke onderwerpen een advies van de Cliëntenraad nodig is, of waar de zorginstelling vooraf instemming moet vragen is vastgelegd in een wet: de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). De wet verplicht zorginstellingen tot het instellen van een Cliëntenraad en beschrijft precies over welke onderwerpen de Cliëntenraad geraadpleegd moet worden.
Jouw stem telt bij Reinier van Arkel
We hebben jou en jouw mening hard nodig om ons werk goed te kunnen doen. Daarom horen we graag jouw ideeën, ervaringen en waar je eventueel tegenaan loopt in je contact met Reinier van Arkel.
Heb je klachten of problemen over je behandeling? Hiermee kun je terecht bij de klachtenfunctionaris of de patiëntenvertrouwenspersoon. Als cliëntenraad hebben wij regelmatig overleg met hen.
Als lid van de cliëntenraad breng je natuurlijk je eigen ervaring mee. Maar door in contact te staan met andere cliënten en op de hoogte te blijven van ontwikkelingen, vertegenwoordig je ook hun stem. Zo zorgen we er samen voor dat de zorg beter aansluit bij wat cliënten belangrijk vinden.
De cliëntenraad vergadert regelmatig en overlegt met verschillende medewerkers binnen Reinier van Arkel. We vinden het belangrijk dat je als lid betrokken blijft bij wat er speelt in de ggz. Daarom moedigen we aan om congressen en bijeenkomsten te bezoeken, zodat je je kennis kunt verdiepen en delen.
Meer weten of lid worden?
Ben je cliënt bij Reinier van Arkel en wil je meer weten over onze cliëntenraad, neem dan contact op met ons via (073) 658 56 50 of cliëntenraad@reiniervanarkel.nl.
Postadres: Postbus 10150, 5260 GB Vught