Samen aan tafel: Huuskes & coöperatie A59 blijven partners

De samenwerking tussen Huuskes en coöperatie A59 is officieel verlengd met een totaal nieuwe overeenkomst én afspraken. En daar zijn we trots op, want sinds 2017 leveren we dagelijks met liefde eten en drinken aan dit samenwerkingsverband van vier Brabantse GGZ-instellingen. GGZ Oost Brabant, Reinier van Arkel, GGz Breburg en GGZ Westelijk Noord-Brabant. Een mooie club, deels verbonden via snelweg A59 en nu ook weer via een nieuw contract. “We zijn blij dat we de komende jaren weer samen vooruit kunnen,” aldus Wilco Kanters, projectleider van A59.
Coöperatie A59
‘Alleen ben je sneller, samen wordt het beter’, dat is de kern van coöperatief ondernemen. Zo ook bij coöperatie A59. Door krachten te bundelen streven de aangesloten zorginstellingen naar betere zorg aan de voorkant en slimme kostenbesparingen aan de achterkant. Samen met Huuskes willen ze vooruit.
Niet vanzelfsprekend, wél verdiend
Zo’n nieuwe overeenkomst krijg je niet cadeau. “De afgelopen jaren waren pittig, vooral na corona. De samenwerking liep niet meer zo soepel en we misten de pro activiteit,” vertelt Wilco. “We zochten voor de nieuwe periode weer een leverancier die met ons meedenkt, zichtbaar is en écht betrokken. En eerlijk is eerlijk: dat was even zoeken.” Daarom werd er een tendertraject gestart waarin vier leveranciers met elkaar werden vergeleken. De uitkomst? Huuskes kwam als beste uit de bus.
Volgens Wilco is dit niet helemaal verrassend. “Huuskes kent het werkveld, begrijpt onze doelgroep en biedt kwaliteit. Maar het belangrijkste: ze sluiten aan bij hoe wij werken. Alles is maatwerk. Geen locatie is hetzelfde en daar moet je als leverancier op inspelen.”
Service met visie
Ook inkoopadviseur Bert van Moorsel van inkooporganisatie FacZo is enthousiast: “Huuskes is geen partij die alleen omzet wil draaien. Ze leveren dienstverlening vanuit visie en beleid dat past bij de instellingen en dat vinden wij heel belangrijk. Tel daar hun innovatiekracht, duurzaamheid en persoonlijke projectbegeleiding bij op en je hebt een leverancier die samen wil blijven verbeteren.”
Kritisch én constructief
De kracht van deze samenwerking? Open communicatie. “We kunnen eerlijk zijn en geven elkaar feedback. Zowel positief als negatief en we blijven kritisch. En juist dat maakt de samenwerking sterk. We zijn geen klant en leverancier, maar partners. Het is een mooi samenspel.”
Onder de noemer ‘nieuw elan’ geven de A59-organisaties een nieuwe impuls aan de samenwerking. Hierdoor sluit het meer aan bij de doelgroep. Bij het nieuwe elan staat het enthousiasme waarmee je dingen doet centraal.
Van keuken tot restaurant
De maaltijden en boodschappen van Huuskes vinden hun weg naar zorgafdelingen én de horeca. “De prijzen stijgen flink, dus is het fijn dat we ook kunnen kiezen uit goedkopere producten en het Jumbo assortiment,” aldus Wilco. En hoewel convenience maaltijden minder worden afgenomen, wordt er juist meer zelf gekookt. Mét cliënten. “Cliëntenparticipatie speelt een grote rol. Meehelpen met aardappels schillen, de tafel dekken of afwassen: het draagt allemaal bij aan een huiselijk gevoel en de maaltijdbeleving. Want uiteindelijk draait het allemaal om één ding: met enthousiasme en passie samen zorgen voor fijne en waardevolle eetmomenten.”