Hero26
Hero26

Ondersteuning nodig of heb je een klacht

Heb je een behoefte aan ondersteuning of ben je ergens niet tevreden over? Op deze pagina lees je wat je kunt doen en met wie je contact kunt opnemen. We zijn er voor cliënten, familieleden en naasten.

Heb je een klacht?

Waarover kunt u een klacht indienen?
Je kunt een klacht indienen als je bezwaar hebt tegen het gedrag of een beslissing van één of meerdere medewerker(s) van Reinier van Arkel. Je kunt ook een klacht indienen over zaken van algemene aard, waarbij niet direct een medewerker betrokken is.

Wie kan een klacht indienen?
Je kunt zelf een klacht indienen, maar dat kan ook door je partner, ouders, voogd/curator of een andere vertegenwoordiger.

Hoe kun je een klacht indienen?
Je kunt de klacht bespreken met desbetreffende medewerker(s) of de leidinggevende; soms kan het misverstand direct opgelost worden.

Download het klachtenformulier (pdf)

Onafhankelijke cliëntondersteuner

Een cliëntondersteuner helpt mensen bij het regelen van langdurige zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Deze ondersteuning is gratis en bedoeld om cliënten en hun naasten te begeleiden bij het maken van belangrijke keuzes over hun zorg.

Wat kan een cliëntondersteuner voor jou betekenen?
De cliëntondersteuner is geen zorgverlener, maar helpt je om zorg of ondersteuning te organiseren. De onafhankelijke cliëntondersteuner is onafhankelijk van zorgorganisaties. Een cliëntondersteuner:

  • kent het aanbod in zorg en ondersteuning in uw regio en weet de weg hiernaartoe;
  • luistert goed naar je wensen, ziet mogelijkheden en bespreekt waar en bij wie je zorg of ondersteuning kunt krijgen;
  • kan meegaan naar gesprekken.

Meer informatie vind je op regelhulp.nl 

Familievertrouwenspersoon (FVP)

Als familielid of naastbetrokkene van iemand met psychiatrische problemen kun je veel vragen hebben. Over de stoornis en de hulpverlening, maar ook over de opvang en ondersteuning. De antwoorden die je van hulpverleners krijgt, zijn misschien niet altijd bevredigend. Het kan zijn dat je van mening verschilt met de hulpverlening over de aanpak van de problemen. Of je ervaart het als een belasting en je wilt graag je verhaal eens kwijt. In dit soort gevallen, voor informatie, ondersteuning en een luisterend oor, kun je terecht bij de familievertrouwenspersoon.

Voor het maken van een afspraak kun je direct contact opnemen met de familievertrouwenspersoon Judith van Nimwegen via telefoon of e-mail.

Judith van Nimwegen
E-mail:j.vannimwegen@lsfvp.nl
Mobiel: (06) 469 438 81
Bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 16.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Website van de Landelijke stichting familievertrouwenspersonen